בדיקת פוליגרף פרטית

חוקר פרטי לבדיקות פוליגרף

בדיקות פוליגרף פרטי הן בדיקות המתבצעות על מנת להגיע לחקר האמת, בין אם לצורך מתן תימוכין לטענות בבית משפט, ובין אם על מנת לקבל מידע התומך בחשד מסוים או מפריך אותו.

מקרים בהם מתבצעת בדיקת פוליגרף:

  • בדיקות אמון – במקרים בהם עולה חשד כי אדם מסוים בגד, ביצע מעשה לא ראוי אחר או פשע מסוים ואותו אדם מכחיש – ניתן לבקש שיעבור בדיקת פוליגרף על מנת לאמת את גרסתו.
  • בדיקות תקופתיות לעובדים (פוליגרף לעובדים) – בחברות רבות ביצוע בדיקות פוליגרף תקופתיות לעובדים כדבר שבשגרה, הוא חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה ולבדיקות רקע ומהימנות העובדים. הבדיקות מתבצעות על מנת שבעלי החברה יוכלו להיות בטוחים שכל העובדים הינם נאמנים למקום העבודה, אינם מבצעים ריגול תעשייתי או מוסרים מידע חסוי לחברות מתחרות, ושהם מגנים על הנכסים החשובים לחברה.
  • בדיקות עובדים בעת התעוררות חשד – אם בעליה של חברה חושד שאחד העובדים מעל בצורה כלשהי באמון החברה, הוא רשאי לדרוש מכל העובדים או מחלק מהם לעבור בדיקת פוליגרף.
  • בדיקות פוליגרף למועמדים לגיוס – מעסיק שמעוניין לגייס עובדים מהימנים אשר אין בעברם מקרים של ריגול תעשייתי, גניבה או מעשים בלתי מוסריים אחרים יכול להחליט, כי המועמדים צריכים לעבור בדיקת פוליגרף כחלק מתהליך הסינון.

האופן בו מתבצעות הבדיקות

בוחן הפוליגרף מקבל את כל חומר הרקע על המקרה לפני ביצוע הבדיקה, ומכין שאלות רלוונטיות, אשר סביר להניח שיוכלו להביא אותו לחקר האמת. כשהנבדק מגיע הבוחן מנהל איתו שיחה מקדימה על מנת להבין בדיוק מהי גרסתו. בהתאם לשילוב בין חומר הרקע לבין גרסת הנבדק – מנסח הבוחן את השאלות מחדש, ורק אחר כך הוא מחבר את הנבדק למכשיר הפוליגרף. בתחילת הבדיקה מכיילים את המכשיר על מנת לבדוק כיצד הנבדק מגיב כשהוא אומר דבר שקר. אמנם, אצל רוב האנשים הפרמטרים הפיזיים שמגיבים עם אמירת שקר הם זהים, אולם נבדק אחד יכול להגיב בדפיקות לב מואצות יותר והשני בהזעה. רק לאחר שמבינים בדיוק מהן תגובות הנבדק וכיצד המכשיר מסמן אותן, מתחילים בשאלות הרלוונטיות למקרה. על פי כיול המכשיר ותגובות הנבדק יכול הבוחן לדעת בדיוק מתי הוא דובר אמת ומתי הוא אומר דבר שקר, ובהתאם לכך מגיש את דו"ח תוצאות הבדיקה לגורם המזמין. רק מומחים בפוליגרף יכולים לנתח את התוצאות, שכן מדובר בבדיקה פסיכו-פיזיולוגית אשר רק מי שסיים בהצלחה קורס בוחני פוליגרף הכולל גם לימודי רקע בפסיכולוגיה יכול להבין.

אבל בדיקות פוליגרף אינן קבילות בבית המשפט…

אמת. תוצאותיה של בדיקת פוליגרף, תהא כזאת שבוצעה בתנאים האופטימליים ביותר, אינן קבילות בבית המשפט כשהן עומדות בפני עצמן. למרות זאת, הן בהחלט יכולות להוות תימוכין לטענות שיש להן גם ביסוס אחר. משמעות הדבר היא, כי בדיקות פוליגרף יכולות להיות בעלות משמעות רבה במקרים רבים בהם עומדים על הפרק נושאים רגישים כמו מעילה ובגידה.

בדיקות פוליגרף של ליאור משרד חקירות

ליאור משרד חקירות מבצע בדיקות פוליגרף מקצועיות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אמינות ובתנאים האופטימליים. כל בדיקה מתבצעת על ידי בודק מוסמך, חבר באיגוד הפוליגרף הישראלי, בעל שנות ניסיון רבות בענף. תוצאות הבדיקה מהימנות ב-86% – 95%, כך שבהחלט ניתן להשתמש בהן כתימוכין לטענות מסוימות בבית המשפט.

לקבלת מידע נוסף ולהזמנת בדיקת פוליגרף מקצועית ומדויקת חייגו עכשיו 03-6058605

שימוש נבון במכשיר הפוליגרף

מכשיר הפוליגרף, תודות לאולפני הסרטים ורשתות הטלוויזיה האמריקאיים, הפך לאחד הסמלים המוכרים ביותר של עולם החקירות המשטרתיות והחקירות הפרטיות. המכשיר הוצג לראשונה ב1913 ומאז עבר שינויים רבים עד לצורתו הנוכחית. מכשיר הפוליגרף הוא כלי מיני רבים המשמשים חוקרים במהלך החקירה. בעוד שרבים מאמינים כי הפוליגרף הוא מעין "מכונת אמת", המכשיר הוא כלי בדיקה מתקדם המאפשר לבוחן פוליגרף מיומן לזהות דיווח שיקרי אצל הנחקר. עוצמתו של המכשיר אינה בתוקף המשפטי שלו, אלא בחשיפת פרטים חדשים ויצירת אווירת חקירה מסויימת. כל אלו חשובים עד מאוד בכל פרוצדת חקירה, במיוחד במצבים בהם נראה כי מוצו כל הכיוונים.

בעולם המקצועי, המכשיר אינו נחשב לגלאי אמת, אך הוא בהחלט אחד הכלים המרכזיים והאפקטיבים ביותר. הכיצד? ובכן, החוק הישראלי אומנם אינו מקבל תוצאות פוליגרף כראיה בבית המשפט (אלה עם הסכימו על כך הצדדים מראש), אבל הוא משאיר פתחים רבים בהם המכשיר יכול לסייע לחקירה ואף להכריע אותה. בדיקת פוליגרף יכולה להפיק מידע רב שיניע את החקירה קדימה ויפתח כיווני מחשבה חדשים. גם אם אין באפשרותך להציג את תוצאות הבדיקה בבית המשפט, כראייה חד משמעית, משרד חקירות מנוסה ידע כיצד לנצל את המידע שהושג בבדיקה לטובתך. כשחושבים על פוליגרף, צריך לשים את ההבחנות המשפטיות בצד. פוליגרף נכנס לתמונה ככלי בידי החוקר ומטרתו לספק מידע שישמש מאוחר יותר כדי לייצר יכולת משפטית.

בהרבה מקרים סגנון החקירה ומהלכה, יחד עם האפקט הפסיכולוגי שבדיקת פוליגרף יכולה לעורר, יכול לייצר תגובות שיקרבו אותך לסיום הרצוי של המקרה. שימוש במכשיר פוליגרף מצריך הכנה רבה ובעיקר תכנון מראש. הפעלת אמצעי חקירה ללא מטרה מוגדרת הוא מיותר, אך כאשר ישנה מטרה ברורה, הפוליגרף הופך למכשיר אפקטיבי ומומלץ ביותר. כמובן, יש לבדוק כל מקרה לגופו. עם זאת, אין לזלזל בחשיבות המכשיר ובפוטנציאל החקירה הטמון בו.

לייעוץ ומידע השאירו פנייה:

או התקשרו:

זמינות 24/7

דילוג לתוכן