מקרה לדוגמה – מהימנות עובדים​

מקרה לדוגמה - מהימנות עובדים

לעיתים נאלץ מנהל לעמוד בפני דילמות אשר כל החלטה שהיא בעקבותיהן לא תהווה סוף טוב לכל הנוגעים לדבר. כך הרגיש גם מנכ"ל חברה גדולה באזור הצפון. אולם, התושייה שגילה, בפנייה לליאור חקירות, הביאה לפתרון מלא ששירת את החברה בצורה הטובה ביותר.

בחברה גדולה באזור הצפון, הגיעו אל מנכ"ל החברה שני פועלים, אשר הועסקו בעבר בחברת בת. השניים טענו בפני המנכ"ל כי מנכ"ל חברת הבת ומנהל העבודה רושמים קרובי משפחה של מנהל העבודה כעובדים בחברת הבת, ואת משכורתם של קרובי המשפחה מושכים השניים ישירות לכיסם. השניים אף נקבו בשמות אותם קרובי משפחה. בתשובה לשאלתו אישרו השניים כי אכן יש להם מניע לפגוע במנהל העבודה ומנכ"ל חברת הבת, אשר פיטרו אותם מעבודתם בחברת הבת. אולם, על אף קיום המניע עמדו השניים על דעתם כי דבריהם אמת.

מנכ"ל חברת האם נסער לשמע הדברים ופנה מידית לברר את הנושא מול מנכ"ל חברת הבת. מנכ"ל חברת הבת הכחיש את הנטען ואמר כי מקור ההאשמה כנגדו וכנגד מנהל העבודה הינו סכסוך אישי. כאשר ביקש מנכ"ל חברת האם לברר האם קרובי המשפחה של מנהל העבודה אכן מועסקים בחברת הבת, ניטען בפניו כי השניים אכן הועסקו בעבר אך פוטרו שבועיים קודם לכן.

המנכ"ל פנה לליאור חקירות

בשלב זה מנהל חברת האם מצא את עצמו במצב עדין. מחד, התעלמות מהמידע שהגיע אליו, ללא בדיקה, עשויה לגרום לגניבות נוספות. מאידך, בדיקה גלויה של הנושא עשויה להוביל למצב בו מערכת יחסיי העבודה תיפגע בצורה בלתי הפיכה. הן בכושר היצור והן בגרימת זעזועים ועגמת נפש מיותרים לעובדים, שעשויים להיות נאמנים וחשובים למפעל.

מנכ"ל חברת האם פנה לליאור חקירות, ולאחר בדיקת הנתונים וסיכום הפרטים תודרך המנכ"ל על ידי חוקרי ליאור חקירות והחל לפעול בהתאם.

כשלושה שבועות מאוחר יותר, פנה מנכ"ל חברת האם למנכ"ל חברת הבת והודיע כי דיווח אודות התלונה לבעלי המניות בחברה. אלו, כתגובה, דרשו לבצע חקירה מעמיקה של הטענות. מנכ"ל חברת הבת טען כי הנושא מיותר, ובתשובה לשאלה, אף אישר כי ראה במו עיניו את קרובי המשפחה של מנהל העבודה (לגביהם ניטען כי כלל לא עבדו בחברה) בזמן עבודתם בשטח. מנכ"ל חברת האם קיבל בנושא תצהיר ממנכ"ל חברת הבת. מטרת התצהיר היתה להבהיר לבעלי המניות כי מקור התלונה הינו סכסוך פנימי בין עובדים. מנכ"ל חברת הבת עצמו הצהיר כי ראה באופן אישי את העובדים המדוברים במהלך עבודתם, ולכן הוא יודע ממקור ראשון כי מדובר בעובדים שעבדו בפועל בשטח, ולא בעובדים פיקטיביים.

מהודעה על קיום חקירה להודאה על מעשה הרמייה

מספר ימים לאחר מכן פנה מנכ"ל חברת האם למנכ"ל חברת הבת והודיע לו, כי בעלי המניות החליטו בכל זאת על קיום חקירה ומינו חוקר, אשר יגיע למפעל. המנכ"ל ציין כי החוקר מבקש להיפגש עם כל המעורבים בנושא, כלומר: עם מנכ"ל חברת האם, מנכ"ל חברת הבת, מנהל העבודה ואחד מהעובדים, אשר לגביהם ניטען כי הם עובדים פיקטיביים.

במועד שתואם מראש, נפגשו מנכ"ל חברת האם ושלושת הנחקרים עם חוקר ממשרד ליאור חקירות. הנחקרים, אשר הספיקו לתאם גרסאות, הפגינו ביטחון עצמי גבוה והביעו הסכמה למסור עדות בכתב אודות הידוע להם.

בשלב זה הופרדו הנחקרים לחדרים בודדים ונחקרו בנפרד על ידי חוקרי ליאור חקירות. כל השלושה טענו בחקירתם כי אין מדובר בעובדים פיקטיביים, אלא קרובי המשפחה של מנהל העבודה אכן עבדו בפועל בחברת הבת, ימי עבודה מלאים ורציפים.

בתום חקירה קצרה של קרוב המשפחה, נתבקש הלה להמתין בחדר המתנה. בעודו ממתין, נכנס למקום חוקר מחוקרי משרד ליאור חקירות. החוקר פנה אל הנחקר בהבעת הפתעה, שאל אותו למעשיו במקום ושאל האם הוא זקוק להמלצות מקצועיות במקום. הנחקר (אשר זיהה את החוקר כמי שביקר בביתו ימים ספורים קודם, ואשר בפניו הציג הנחקר את עיסוקו האמיתי במשך השנים האחרונות, עיסוק בו פעל באופן רציף ויום יומי בלי אפשרות לתעסוקה אחרת), מיהר להתקיף את החוקר וטען כי אינו מכיר אותו כלל.

בשלב זה זומן הנחקר חזרה לחדר בו נגבתה הודעתו. בפני הנחקר הוצג סרט וידאו, בו הוא ניראה מספר על עיסוקיו האמיתיים. בסרט נראו קרובי משפחתו ולקוחותיו משבחים את יכולתו המקצועית, ומתארים את עבודתו האמיתית בשלוש השנים שקדמו לחקירה.

לאחר "שבירתו" והודאתו של קרוב משפחה זה, נשברו בהדרגה גם מנהל העבודה ומנכ"ל חברת הבת. הללו החזירו לחברה את הכספים שהוציאו במרמה ופוטרו לאלתר.

יש להצלחות שלנו סיבה. תנו לנו לעזור גם לכם:

פנו אלינו לייעוץ

גם במקרה זה הפגין משרד ליאור חקירות כושר תושייה ותחכום, אשר נדרשו לשם חשיפת העבירות, ואשר הביא את הנחקרים למצב של אופוריה ומשם למצב של הודאה באשמה וקבלת אחריות על תוצאות מעשיהם.

צריכים לערוך בדיקה למהימנות עובדי החברה ולא יודעים כיצד להתחיל? חושדים שאחד או יותר מן העובדים בעסק גוזר קופון על הגב שלכם? פנו אלינו עוד היום ונחשוף את האמת תוך גיבוש ראיות חותכות.

לייעוץ ומידע השאירו פנייה:

או התקשרו:

זמינות 24/7

דילוג לתוכן