נאמנות עובדים

נאמנות עובדים

וזהו תקציר העניין:

מעסיק פנה אלינו לאחר ששם לב להתנהגות חריגה מטעם עובד אשר מחזיק במשרת מפתח בחברה.

המעסיק פנה אלינו בבקשה לפתוח בחקירה שתבאר את העניין ותוכיח אם אכן חשדותיו מוצדקים. במהלך החקירה נודע לנו כי בזמן שהעובד מועסק כשכיר בחברה, הוא הקים לעצמו אתר אינטרנט עצמאי ובו הציע את אותם השירותים המתחרים למעסיקו.

אם חשבתם שכאן הסתיים הסיפור בדבר אי-נאמנותו של העובד, טעות מרה בידכם. במקביל לכך, אותו עובד שכיר יצר קשר עם תחקירני כלבוטק, וביניהם התחקירן רון כהן, וניסה להשחיר את מעסיקו ולפגוע בו.

החקירה שהלכה והתבררה כתיק מורכב ואף מפליא במידת חוצפתו, תיעד את צוות כלבוטק בעודו מצלם את הכתבה. העובד עצמו תועד במפגשיו עם תחקירן כלבוטק רון כהן.

סקרנים? בואו נקפוץ אל הסיפור המלא.

הצלחת חקירה המוכיחה רמייה מצד עובד שכיר

פנה אלינו מעסיק וביקש חודש ימים מעקב אחרי עובד שכיר המועסק אצלו בחברה.

בליאור משרד חקירות, איננו ממהרים לקחת כל תיק והסברנו בנימוס כי חודש ימים זהו זמן רב שיכול לעלות הון תועפות עבור ביצוע חקירה שכזאת.

המעסיק התעקש ותיאר התנהלות של עובד שהיא בעייתית וזאת בלשון המעטה. לפני שנה וחצי פנה עובד המועסק בתחום השיווק והמכירות, וביקש מן המעסיק להיות עצמאי ולקבל אחוזים במקום שכר. המעסיק הסביר שזה לא מעשי, אך במקום לריב ניסה להגיע לעמק השווה.

הכין המעסיק הסכם מסודר ובו קבע כי מעל סכום של X מכירות, אותו עובד בכיר יקבל אחוזים כעצמאי. לאחר כשנה מאז ההסכם נוסח, אותו עובד הקים במקביל אתר המתחרה למעסיק, והריץ אותו מתחת לרדאר.

הדבר נודע למעסיק שפנה אל העובד הסורר באמרו כי הוא מחבל לו בעבודה. העובד השכיר הכריז שמקום העבודה שם לו רגל בכוונה, שהוא מבחינתו מתפטר בדין מפוטר, והודיע שכל הלקוחות של העסק הם למעשה הלקוחות שלו. הוא הוסיף ואמר כי על המעסיק לא לפנות ללקוחות במשך 5 שנים, או לחילופין לשלם 2 מיליון שקלים.

וכאן משרד החקירות נכנס לתמונה

העובד הפסיק להגיע באופן מידי לעבודה, לא ענה למיילים ולא השיב לשיחות.

המעסיק שחשש לנוכח דרישתו המופרזת של העובד, ביקש חודש ימים מעקב. במשרדנו המלצנו על תרגי חקירה מסוג אחר, וסיכמנו שנקדיש גם מעקב, וזאת כדי ללמוד את האובייקט.

התנהגותו של העובד הייתה חשודה כבר מהרגע הראשון. הוא מיעט לצאת מן הבית אם בכלל. וכאשר יצא הוא התנהג בצורה מחשידה, ונעצר ליד טלפון ציבורי באזור מרוחק שם ניהל שיחה ממושכת. לאחר מכן, נסע העובד לבית קפה שם נפגש עם אדם שנדמה היה כאילו והוא מהענף שלנו – חוקר פרטי.

לא הצלחנו להבין מיהו אותו אדם חשוד, והחוקרים של משרדנו התפצלו ועקבו האחד אחרי העובד הסורר והשני אחרי ה"חוקר הפרטי". לאחר בדיקת לוחיות הרישוי, התברר לנו שרכבו של החוקר הפרטי משויך לחברה השייכת ללא אחר מאשר רפי גינת.

יש להצלחות שלנו סיבה. תנו לנו לעזור גם לכם:

ומה התברר?

בשלב זה לא ידענו את כל התמונה, ומה שהתברר בהמשך הוא שאותו עובד סורר רצה לבנות את מהלכיו על אווירת הפיטורין שבה כביכול אילצו אותו להתפטר. הוא מבחינתו ייקח את כל הלקוחות של המעסיק בטענה שאלה הלקוחות שלו, וגם על הדרך – יהרוס את העסק של המעסיק שלו.

איך יהרוס אתם שואלים? הוא פנה לכלבוטק וסיפר סיפורים כאלו ואחרים, חלקם נכונים וחלקם מופרזים ומוגזמים. הוא גייס עוד עובדת לשעבר ממקום העבודה, וזאת כדי שהיא גם תופיע בתחקיר של כלבוטק.

מטרתו הייתה להופיע בכלבוטק ולהגיד: "המעסיק שלי גנב אתכם. פנו אלי ואני אעזור למי שאני יכול".

והרי לכם תוצאה משובחת עבור אותו עובד: גם הרס את המעסיק שלו וגם יתבע אותו על 2 מיליון ש"ח.

כלבוטק זנחו את התיק, והעובד נשאר קירח מכל הכיוונים

מאותו הרגע, עקבנו אחרי העובד ואחרי הצוות של כלבוטק. משהיוודע לנו על העובדת הנוספת, גם היא התווספה למעקבים השוטפים.

למעשה, תיעדנו את כל התכנית של כלבוטק מרחוק. בהחלט כבוד ואפילו סיטואציה משעשעת וקומית, בעבודה שבה צריך למצוא לפעמים את ההומור כדי להמשיך.

כאשר כלבוטק ביקשו את תגובתו של המעסיק, היו למשרדנו כל כך הרבה תשובות והוכחות חותכות, עד שצוות כלבוטק החליט שלא מעלים את התחקיר לשידור. ברגע שלא העלו את אותו עובד סורר לשידור, הרי שהוא פספס את כל הנקודה.

אותו עובד לשעבר ניסה לתבוע את המעסיק כדי שבכל זאת יקצור מעט רווחים. אנו שמחים להודיע שעם ההוכחות שהבאנו והטיעונים המשכנעים, בית המשפט איך נאמר… "גלגל אותו מכל המדרגות".

לייעוץ ומידע השאירו פנייה:

או התקשרו:

זמינות 24/7

דילוג לתוכן