חקירת יכולת כלכלית של חייב בהוצאה לפועל

חקירת יכולת כלכלית של חייב בהוצאה לפועל

תוכן עניינים

צבירת חובות כלכליים מהווה בעיה עבור אנשים רבים בישראל. אי תשלום של חובות מגיע פעמים רבות על ללשכה להוצאה לפועל, מה שמחייב את בעלי החוב להסדיר את חובותיהם. למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם בעלי חוב מנסים להתחמק מתשלומים כמה שניתן. 

אם זה המצב, יש לבצע בדיקת יכולת כלכלית של חייב בהוצאה לפועל (הנקראת גם במושג הנפוץ יותר חקירות הוצאה לפועל). משרד 'ליאור חקירות' מתמחה, בין היתר, במציאת מידע כלכלי של בעלי חוב, והמידע הבא יגלה לכם כיצד לבחון מצב כלכלי אמיתי של בעלי חוב.

מה המטרה של חקירת יכולות כלכליות?

עמידה בחובות כלכליים היא תנאי ליחסים תקינים בין אנשים ובין אנשים למוסדות/עסקים. ישנם כאלו שצוברים חובות כתוצאה ממגבלות מסוימות, ויש כאלו שעושים זאת במודע. בכל מקרה שלא יהיה, החזרת חובות על ידי בעלי חוב היא רק הגיונית. אדם שצבר חוב כלפי אדם אחר או כלפי עסק צריך להסדיר אותו.

חקירת יכולת כלכלית של חייבים בהוצאה לפועל נותנת תמונה עכשווית ועדכנית על המצב הכלכלי האמיתי של בעל חוב. המטרה של בדיקה כזו היא לבדוק את יכולת הפירעון של בעלי חוב באופן יסודי. באמצעות בחינה של אמצעי ההשתכרות בפועל של בעלי חוב, ניתן לדעת כמה הם יכולים להחזיר מדי חודש.

לאחר מכן, ניתן לרשום בהוצאה לפועל את גובה צו התשלומים שישולמו בכל חודש. בדיקה מעמיקה ויסודית של הכנסותיו של בעל חוב מאפשרת להסדיר חובות. במקרים מסוימים, כושר ההשתכרות הפוטנציאלי של בעל חוב נלקח בחשבון, ולא רק שכרו הנוכחי.

מתי צריך לבצע חקירות הוצאה לפועל?

פתיחת תיק בהוצאה לפועל היא אינה פשוטה. ישנם מקרים שבהם בעלי חוב מנסים להסדיר את חובם באופן עצמאי. ישנם מקרים אחרים שבהם יש לבצע חקירה של יכולת כלכלית כדי לקבוע מה התשלומים האפשריים בפועל:

חקירות יכולת לחייב מוגבל באמצעים

חייב מוגבל באמצעים מוגדר כחייב שאינו מסוגל לפרוע את חובו לפי התקופות הקבועות בחוק. דוגמאות לחייבים מוגבלים הם חייבים עם הגבלות שימוש בכרטיסי אשראי, חייבים עם חשבונות בנק מוגבלים, חייבים עם צו עיכוב יציאה מהארץ, ועוד.

במקרים האלו, חלות הגנות מסוימות על החייב מפני הליכי הוצאה לפועל. בדיקת יכולת כלכלית של חייב מוגבל באמצעים מאפשרת לבדוק אם יש לחייב נכסים שניתן לפעול כנגדם כדי להשלים את חובותיו.

חקירות יכולת לחייב בעל יכולת שמסרב לשלם

ישנה הגדרה בחוק של "חייב בעל יכולת המשתמט מחובו". כלומר, מדובר בבעלי חוב אשר אינם עומדים בתשלומים החודשיים שנקבעו עבורם. חקירת יכולת כלכלית במקרים הללו תגלה אם לאותם חייבים יש יכולת לעמוד בחובם, והם אינם ממשים את היכולת הזו. אם זה אכן המצב, ניתן לנקוט בהליכי אכיפה כדי להגביל את זכויותיהם או כדי לגבות את חובם.

חקירת יכולת כלכלית של חייבים באופן מקצועי

יש לא מעט חייבים בהוצאה לפועל שיש ביכולתם להסדיר את חובם כלפי הנושים. למרבה הצער, רבים מהחייבים האלו משתמטים במודע מתשלום חובם. חקירה יסודית ומעמיקה של יכולת כלכלית יכולה לגלות את האמת לגביי היכולת הכלכלית של חייבים להוצאה לפועל. ביצוע מעקבים, בדיקת נכסים, בדיקה של יכולת תשלום "בשחור" באמצעות בלשים סמויים – אלו רק חלק מהשיטות שבהן ניתן לבדוק יכולת כלכלית אמיתית של בעלי חוב.

משרד חקירות ליאור אייזינגר מתמחה מזה 20 שנה בבדיקות סמויות לחקירות הוצאה לפועל הכוללות, בין היתר, בדיקת יכולת כלכלית של בעלי חוב. תוך שיתוף פעולה עם מומחים משפטיים, מומחי נדל"ן ויועצים פיננסיים, אנו יודעים בדיוק כיצד להשיג מידע מלא על המצב הפיננסי של בעלי חוב. אם אתם זקוקים לשירות הזה, אנו נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

ראו גם: חקירות פרטיות לחדלות פירעון

התייעצו עמנו בנושא חקירת יכולת בהוצאה לפועל

בכל שאלה והתייעצות אודות חקירות יכולת כלכלית, משרדנו זמין עבור לקוחותיו.

באפשרותכם לפנות אלינו בוואטסאפ, להשאיר פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני ישיר.

אנו מתחייבים למתן שירות דיסקרטי החל מרמת הייעוץ הראשונית ולכל אורך החקירה.

זה הזמן לחשוף את האמת, השאירו פניה ונדבר:

כן, לרשותנו ניסיון ארוך שנים בביצוע חקירות כלכליות על סוגיהן, לרבות עבור בדיקת יכולות כלכליות מטעם ההוצאה לפועל.

כל ההוכחות והראיות הינן קבילות משפטית.

משרדנו מוכר ע"י משרד המשפטים ורשום ככזה המספק שירותים לבדיקת חייבים מתוקף חוק חדלות פירעון.

אנו יושבים בתל אביב, ומספקים את השירות בכל רחבי הארץ.

לייעוץ ומידע השאירו פנייה:

או התקשרו:

זמינות 24/7

דילוג לתוכן